azaz a kettő nem zárja ki egymást.

Keresztény és demokrata

Keresztény és demokrata

Miért nem szavazhatok keresztényként a Fideszre?

2018. április 05. - mezeinewsee

orban_viktor_kultusz.jpgMár csak egy pár nap van hátra, ezért leírom, miért meggyőződésem, hogy keresztény ember nem szavazhat a Fideszre. Tehát semmiképpen sem szavazok a Fideszre, 

  • mert gyakorlatilag vallást alapított, aminek az istene Orbán Viktor.
  • mert a kereszténység álcáját magára húzva tesz gonosz, keresztényellenes tetteket.
  • mert megvásárolta, cinkossá fokozta le az egyházakat.
  • mert jobbágysorba taszítja az embereket (ld. közmunkások).
  • mert a lebutított oktatással megpróbálja elérni, hogy azok a gyerekek, akik nem az elit gyerekei, szintén jobbágyok legyenek.
  • mert gyűlöletet szít, ellenségnek mutatja be a másképpen gondolkodókat.
  • mert a gyűlöletkampánnyal, amit végzett, az egyszerű emberek agyában összemosta az ellenséget a más bőrszínűvel, más vallásúval.
  • mert gátlástalanul lop, és gazdagítja a hozzá tartozó elitet.
  • mert azzal, hogy a világ diktátorait szolgálja ki (Putyin, Erdogan, stb.), kivezeti az országot a kultúrnépek közül.
  • mert nem tiszteli az emberi szabadságot.
  • mert családtámogatás címén a saját gyerekeit támogatja, másokét nyomorba taszítja.
  • mert a jogállamiság lebontásával a rendkultuszt építi ki.
  • mert a történelemből ismert legaljasabb eszme tetteit utánozva igyekszik kiépíteni a diktatúráját.
  • mert nap mint nap remegek azért, hogy az egyházközségemhez tartozó, csodálatos család tagjairól mikor fedezik fel a feltüzelt kopasz suhancok, hogy szírek.
  • mert csak a fehér, keresztény, lehetőleg magyar (de mindenképpen európai) férfit tekinti teljes értékű embernek.
  • mert 8 év teljhatalom után is csak "elmúltnyócévezni" tudnak.
  • mert úgy bontotta le a jogállamot, hogy az elbutított, alattvalóvá tompított embereket még csak nem is érdekli.
  • mert rohamosan vezeti ki az országot az európai unióból.

 

Lehet mondani: "igen, lopnak, de más is lopott"! Valóban, de nem rendszerszintűen, nem ilyen gátlástalanul, és nem a kereszténység mezébe bújva.

Lehet mondani: "jó, jó, hibáznak, de mindenki hibázhat!" De ezek már régen nem hibák. keresztényként tudnunk kell felismerni és nevén nevezni a bűnt.

Lehet mondani: "mások sem lesznek jobbak!" De ennél minden jobb lenne.

 

Már nem a XX. század elején élünk, de ennek ellenére aktuális a vers.

 

Radnóti Miklós: Töredék

Oly korban éltem én e földön,

mikor az ember úgy elaljasult,

hogy önként, kéjjel ölt, nemcsak parancsra,

s míg balhitekben hitt s tajtékzott téveteg,

befonták életét vad kényszerképzetek.

Oly korban éltem én e földön,

mikor besúgni érdem volt s a gyilkos,

az áruló, a rabló volt a hős, –

s ki néma volt netán s csak lelkesedni rest,

már azt is gyűlölték, akár a pestisest.

Oly korban éltem én e földön,

mikor ki szót emelt, az bujhatott,

s rághatta szégyenében ökleit, –

az ország megvadult s egy rémes végzeten

vigyorgott vértől és mocsoktól részegen.

Oly korban éltem én e földön,

mikor gyermeknek átok volt az anyja,

s az asszony boldog volt, ha elvetélt,

az élő írigylé a férges síri holtat,

míg habzott asztalán a sűrű méregoldat.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Oly korban éltem én e földön,

mikor a költő is csak hallgatott,

és várta, hogy talán megszólal ujra –

mert méltó átkot itt úgysem mondhatna más, –

a rettentő szavak tudósa, Ésaiás.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

És sajnos még aktuálisabb a dal. Aki jártas a történelemben, az ezt egyből meglátja.

A bejegyzés trackback címe:

https://keresztenyesdemokrata.blog.hu/api/trackback/id/tr8613812434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Malkav 2018.04.07. 13:15:55

Ilyesmi bejegyzést terveztem én is, de így fölösleges megírnom. A lényeget összegezted.

delphinus 2018.06.08. 22:27:13

Ha az szdsz-ről is csináltál anno egy ilyen listát akkor te valóban egy hiteles keresztény ember vagy. Szívesen elolvasom, ha elárulod, hogy hol publikáltad..

mezeinewsee 2018.06.08. 22:33:06

@delphinus: több okból nincs ilyen bejegyzés.
1. Amikor az SZDSZ bármilyen szinten kormányzati tényező volt, én még egyáltalán nem foglalkoztam a politikával.
2. Az SZDSZ soha nem adta elő, hogy aki keresztény, az rá kell szavazzon.
3. Az SZDSZ nem állította úton-útfélen, hogy keresztény párt, sőt! A liberalizmussal tüntetett.
Tehát szerintem egészen más a helyzet. A fidesz sem zavarna (ennyire), ha nem az lenne az alapképlet, hogy egy keresztény csak a fideszre szavazhat.

delphinus 2018.06.13. 19:05:53

Az szdsz-nek nem a kereszténység volt a szavazóbázisa, miért várta volna el, hogy rá szavazzanak? Másrészt a liberális öndefiníció nem mentség a lopásra és a vérlázító gazemberségekre.
Szabad választás volt, keresztényként arra szavazhattál akire akartál. Ezek után és főleg, ha demokrata és keresztény vagy miért bánt ennyire az, hogy van más vélemény is mint a tiéd és, hogy nagyon sokan képviselik?
Azt megértem, hogy aggódsz a keresztény kultúra renoméjáért! Én is. Az én kérdésem viszont úgy szól, hogy szavazhat-e keresztény ember olyan pártra amelyik nyíltan vagy burkoltan az egyházának az ellensége? Az én válaszom erre az, hogy nem. Akkor sem, ha alkalmasak lettek volna a baloldali pártok, na de így?

mezeinewsee 2018.06.13. 19:14:37

@delphinus:
1. tehát szerinted sem ugyanaz a helyzet, mint az SZDSZ-nél volt...
2. Nem, nem mentség. De az, ha ugyanazt magukat kereszténynek vallva teszik, súlyosbít a helyzeten. Kicsit olyan, hogy ha hangoskodik egy gyerek a buszon, akkor az bosszant. ha a sajátom, akkor viszont nem tűröm. Ha valaki, aki nyilvánvalóan nem keresztény, tesz valami disznóságot, az magát minősíti. ha keresztény (legalábbis annak vallja magát), akkor már engem is.
3. Azért ez a szabad választás kétséges. akkor szabad a választás, ha az emberek egyenlő esélyekkel információhoz jutnak, és az alapján, józan megfontolással dönthetnek. A piripócsi Mari néninél csak M1 és Kossuth Rádió van, látja az óriásplakátokat, akik az általa sosem látott migránsokat démonizálják. A korrupciós ügyekről, házi rénszarvas-lövésről, Tiborcz ügyeiről, stb. soha nem hall. Mi alapján is dönthet?
4. Az nem bánt, hogy van más vélemény is. az viszont nagyon, hogy előírják: keresztényként fidesz szavazó KELL legyek, egyébként hazaáruló libsibolsi femináci vagyok. Az sem zavar, hogy neked más a véleményed (főleg, hogy te vagy az általam "ismert" fideszesek közül az egyetlen, aki nem kezdett el durván taposni, amiért én nem vagyok az).
5. Nem szavazhat keresztényellenes pártra. De szerintem a fidesz is az.

delphinus 2018.06.24. 21:05:08

@mezeinewsee:
Abból a szempontból nézve, hogy a közvagyon lopása bűn, a helyzet ugyanaz. Ez minden időre érvényes, ebben szerintem egyetértünk.
A fidesz keresztény és demokrata ország építése mellett kötelezte el magát. Ezt nyíltan kommunikálja és vállalja, minden hibájával együtt. Kritizálható természetesen ez vagy az a tette, de semmiképp sem mondható keresztényellenes pártnak, ha mégis megtesszük, akkor mit mondhatunk a többiekről? Ha mindent megkérdőjelezünk, elhihetjük-e a római pápáról, hogy ő katolikus?

A szabad választással úgy vagyok, hogy átéltem a kádár korszakot, akkor tényleg nem volt szabad a választás, csak egyetlen és ugye baloldali párt, a kommunista párt szerepelt a választásokon és mi szépen évtizedeken keresztül megszavaztuk, mert mertünk volna mást tenni…úgyhogy én most ezt mindenképpen szabad választásnak élem meg és nem azért mert iskolázatlan és tudatlan vagyok, hanem mert mind arra voksolhattunk szabadon akire akartunk. Nem hiszem, hogy megvígasztal, de én egyoldalról bigott homofób, másikról meg hasonló femináci vagyok. A közbeszéd ilyen, de szabadon húzhatod be az x-et oda ahova a szíved és az eszed mondja és ez nagy dolog.

Mari néni tájékozatlan volt…de komolyan hiszed, hogy ezen múlt ez? Ez túl egyszerű lenne így. Leginkább azért veszített a baloldal szerintem mert képtelenek voltak az összefogásra és arra amit anno Orbánék megtettek, hogy járták folyamatosan az országot, kapcsolatot teremtettek, elindultak az emberek felé, meghallgatták a problémáikat, szóba álltak velük, beszéltek a terveikről, valós igényekre adtak válaszokat, civil hálózatot építettek és azokkal folyamatos kapcsolatot tartottak. Ez a baloldal így egyébként is kormányzásképtelen erő volt.

Lehet, hogy volt démonizálás, ok. hogy „vicces” volt a sororozás, de van egy valós veszély amire bizony rámutattak, amit éreznek az emberek, az Európába ellenőrizetlenül beáramló migránsok miatt. Nemcsak a tanulatlanok, vagy a mélyszegények, vagy a vallásos keresztények, hanem a gazdagok is, a többdiplomások is, értelmiségiek is, nagyon sokan egyetértenek a kerítés építéssel és elnézik a fidesz egyéb hibáit, mert félnek és féltik az utódaikat, tudják, hogy a tömegesen jelenlevő iszlám itt baljós előjel ebben a kultúrában.
süti beállítások módosítása